Hold da op hvor går tiden hurtigt - nu er hvalpene 5 uger gamle, og i går fandt drengen med den hvide side sine nye forældre, han skal hedde Louis til daglig og bo henholdsvis i Rørvig og på Frederiksberg. Så - nu er der kun 2 drenge tilbage, der venter på de helt rigtige familier," Udråbstegn" bliver nok nødt til at blive her og blive udstillingshund, ham tror jeg altså ikke jeg kan give slip på.
Lige nu har de fleste af hvalpene navne efter deres aftegn, de er nok ligeglade - de kommer alle gladeligt på "hvalpe hvalpe". Undtaget er selvfølgelig Olympia, som eneste pige har man vel rettigheder, hun styrer drengene med fast pote, men sådan er det jo, når man er ene pige blandt 5 drenge, så må man jo sætte sig på dem. "Morten Mindstemand" var den mindste i kuldet, det er han stadig væk, men det skal man ikke lade sig narre af - hellere lille og vågen end stor og doven, der fik du dén "udråbstegn"!
"Udråbstegn" var ikke den største ved fødslen, men han er da i den grad glad for mad. "Tværstrib" - altid glad - okser frem, lige så snart han hører mennesker og den lille hale er ved at vrikke helt af, ikke at de andre siger nej til selskab - slet ikke - han er bare ekstra begejstret. Louis, glad mild dreng, der synes det er superdejligt at nusse øreflipper. "Saddleback" - jamen han er bare altid glad og på, har du noget mad, nå ikke - må jeg så ikke kysse dig lidt i stedet? Og så er han så smuk med sine fuldstændigt klare regelmæssige aftegn og helt sorte ryg.
 |
| "udråbstegn" |
 |
| "saddleback" og Olympia skal liige ha afgjort noget |
 |
| Morten Mindstemand og Louis |
 |
| "Tværstrib" |